Radiostationen Klubrádiós frekvens tas över av Orbán

UTRIKES Facktidningen Journalisten refererar till Euronews att medierådet i Ungern beslutat att ge Klubrádiós radiofrekvens till Spirit FM, som ägs av ATV, som står premiärminister Viktor Orbán nära.

Tidningen, som skrivit flera artiklar om pressfriheten i landet, rapporterar att radiostationen Klubrádió ”var den sista oberoende radiokanalen i Ungern och en av få oppositionella röster i landet.”

Mediedrakarna i Sverige vill idag inte ens uttala sig om extremhögerns brutala attacker mot folket i Ungern, och tiger som muren – allt för att skydda den härskande klassen: borgarklassen.

Arbetarklassens yttrandefrihet måste alltid försvaras och utvidgas, oavsett om det är i Ungern eller Sverige. Yttrandefrihet får aldrig bli ett privilegium för kapitalet och dess allierade.

Läs mer:Vad hände med demokratin i Ungern? (Riktpunkt.nu) »

En tanke på “Radiostationen Klubrádiós frekvens tas över av Orbán

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.